درمان سوختگی با ماساژ

تاثیر ماساژ در درمان سوختگی

زخم سوختگی

سوختگی درجات مختلفی دارد که هر کدام بر اثر میزان سوختگی باید تحت درمان قرار بگیرند. ماساژ، یکی از روش های بسیار مفید و موثر است که نتیجه نهایی را با کوتاه کردن روند درمان نشان می دهد.

ادامه خواندن
جداسازی و فیکس کردن کیسه استومی

جداسازی و فیکس کردن کیسه استوما یا استومی

مقالات استومی

با توجه به بیماری های روده ای و عمل جراحی استومی برخی از بیماران در جداسازی و ثابت نگه داشتن کیسه استومی دچار مشکل می شوند. در این مقاله نحوه صحیح انجام اینکار توضیح داده شده است.

ادامه خواندن
به وجود آمدن لخته یا دلمه روی زخم

زرد شدن زخم نشانه چیست؟

زخم عفونی

زرد شدن زخم می تواند دارای علل گوناگونی باشد که همه ی آن ها نمی توانند نگران کننده باشند و یک اتفاق طبیعی در بدن پس از ایجاد زخم هستند. اما زرد شدن زخم به علت وجود عفونت می تواند باعث مشکلاتی بشود که توجه به آن ها امری ضروری است. ما در این مقاله راجع به دلایل زرد شدن زخم ها بیشتر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

ادامه خواندن
عفونت زخم چیست

عفونت زخم چیست؟

زخم عفونی

عفونت زخم هنگامی اتفاق می افتد که میکروب هایی مثل باکتری ها در داخل یک زخم یا یک آسیب پوستی رشد کنند. ما در این مقاله راجع به چگونگی تشکیل عفونت ها، عفونت های ناشی از زخم های جراحی، عوامل ایجاد کننده عفونت زخم ها، عوامل موثر در ایجاد عفونت زخم، خطر و عوارض عفونت زخم، مدیریت و جلوگیری از ایجاد عفونت صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

ادامه خواندن
انواع زخم تروما ( trauma )

انواع زخم تروما ( trauma ) چیست ؟ | علل | درمان

مجله سلامت

زخم تروما زخمی است که در اثر عوامل بیرونی در بدن بوجود می آید که به سه نوع حاد، نافذ و بریدگی تقسیم می شوند.زخم تروما نشانه ها و علائم متفاوتی دارد که بعضی از این علائم خطرناک هستند و باید برای درمان حتما به پزشک مراجعه شود که در این مطلب به طور گسترده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ادامه خواندن