زخم اگزما یا درماتیت

زخم اگزما یا درماتیت چیست؟ معرفی و درمان

مجله سلامت

زخم اگزما در هر سن و جنسیتی دیده می شود. این بیماری در هر فردی ممکن است با علائم گوناگونی دیده شود. بارزترین نشانه های این بیماری پوستی با خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و التهاب و گاهی با ترشحات همراه است که ممکن است نشان از وجود عفونت باشد.

ادامه خواندن
تفاوت بخیه و چسب بخیه

بررسی تفاوت بخیه و چسب بخیه

زخم جراحی

علم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است و هر روزه شاهد دست آورد های جدید تری در این صنعت هستیم. مانند ساخت چسب بخیه که تا حدود زیادی جایگزین بخیه با نخ و سوزن شده است. در این مقاله به بررسی تفاوت بخیه و چسب بخیه خواهیم پرداخت تا دریابیم چه زمانی و در چه نوع زخم هایی می توان از آنها بره برد.

ادامه خواندن
زخم جراحی و مراقبت از آن

زخم جراحی و مراقبت از آن

زخم جراحی

ایجاد زخم جراحی بعد از عمل جراحی امری گریزناپذیر است. در صورتی که زخم به خوبی درمان شود، عارضه و نشانه ای از آن بر جا نخواهد ماند. پیشگیری از ابتلا به عفونت و مراقبت از زخم می تواند از علائم و عوارض جانبی آن بکاهد. این زخم ها را در چهار کلاس دسته بندی می کنند.

ادامه خواندن
لوگو حافظ طب نوین

مراقبت های پرستاری از زخم بستر

زخم بستر

مراقبت های پرستاری از زخم بستر مجموعه کارهایی است که جهت کمک به بیمار صورت می گیرد. بیماری دیابت عامل ایجاد کننده زخم بستر در افراد می باشد و پرخوری باعث ایجاد دیابت در افراد می شود. به طور کلی مراقبت های پرستاری از زخم بستر شامل تمیزکردن زخم، ماساژ زخم و استفاده از روغن های گوناگون، توجه به رژیم غذایی شخص و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

ادامه خواندن
درمان زخم سوختگی

آشنایی با سوختگی درجه یک و درمان خانگی آن

زخم سوختگی

یکی از آسیب های متداولی که در خانه ها ایجاد می شود، سوختگی است. سوختگی موجب آسیب دیدگی سلول های پوستی و تخریب آنها می شود. بر حسب میزان تخریب صورت گرفته بر روی پوست، سوختگی به درجات مختلفی همچون سوختگی درجه یک ، سوختگی درجه دو، سوختگی درجه سه و سوختگی درجه چهار تقسیم می شود.

ادامه خواندن
زخم بستر

سوالات متداول زخم بستر

زخم بستر

سوالات متداول زخم بستر بسیار گسترده بوده و هر شخص در ذهن خود ابهاماتی در مورد سوالات متداول زخم بستر دارد. زخم بستر یکی از عوارض بیماری دیابت می باشد که در جهت بهبود این بیماری، باید به مسائلی توجه کرد. رعایت اصول بهداشتی و تغییر سبک زندگی باعث می شود که زخم بستر شما زودتر درمان شود.

ادامه خواندن
لوگو حافظ طب نوین

عدم تشخیص درجه زخم بستر و روش درمان آن

زخم بستر

عدم تشخیص درجه زخم بستر و روش درمان آن یک فرایند مهم می باشد که باید به این موضوع توجه کرد، زیرا در صورت کوتاهی با عوارض بسیار شدیدی رو به رو می شوید. با تغییر بافت اصلی پوست و نرم شدگی استخوان مرحله درمان زخم بستر دشوارتر می شود. گاه این تغییر باعث می شود که با موضوع عدم تشخیص درجه زخم بستر و روش درمان آن مواجه شویم.

ادامه خواندن
 پانسمان نوین

آشنایی با انواع پانسمان نوین

مجله سلامت

پانسمان نوین نوعی پانسمان جدید و پیشرفته می باشد که برای زخم های عمیق قابل استفاده می باشد. پانسمان های نوین به صورت های گوناگونی وجود دارند. انواع پانسمان های نوین شامل آلژینات، هیدروکلوئید، فوم و برخی از موارد دیگر می باشند. در مورد مزایای پانسمان نوین می توانیم به مواردی چون ضد عفونت، ضد حساسیت، آبرسانی قوی و سایر موارد اشاره کرد.

ادامه خواندن
مراحل ترمیم زخم

مراحل ترمیم زخم

مجله سلامت

مراحل ترمیم زخم شامل مرحله التهابی، هموستاز، آندوتدلیم، لختگی و ترشحات زخمی، بافت سازی و بازسازی می باشد. مراحل ترمیم زخم متناسب با درجه و شدت آن می باشد که ممکن است در مدت زمان کم یا زیادی بهبود یابد. وقتی بدن آسیب می بیند و زخمی می شود، نیاز به مراقبت و درمان دارد. در این مقاله در مورد مراحل بهبود زخم نکاتی را بیان می کنیم.

ادامه خواندن
درمان زخم سوختگی

آشنایی با درمان زخم سوختگی

زخم سوختگی

درمان زخم سوختگی یکی از مهم ترین کارهایی است که بعد از سوختگی باید صورت بگیرد. سوختگی به طور کلی به معنای آسیب به پوست بر اثر گرمای شدید یا ارتباط و لمس قیر یا مواد شیمیایی و برقی به می باشد. انواع پانسمان سوختگی وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خودش را دارد. در این مطلب در مورد درمان زخم سوختگی مطالبی را بیان می کنیم.

ادامه خواندن
درمان زخم بستر، علل، علائم، پیشگیری

درمان زخم بستر، علل، علائم، پیشگیری و درمان

زخم بستر

درمان زخم بستر از جمله مهم ترین امور پزشکی می باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله بیماری دیابت یا سایر عوامل به زخم بستر دچار می شوند. پیشگیری از زخم بستر روش های متفاوتی دارد که در این مقاله تا حدودی بیان می کنیم. هنگام ایجاد زخم بستر، فشار بر روی بافت مورد نظر ایجاد می شود و موجب آزار بیمار می شود. در مورد درمان زخم بستر نکاتی را بیان می کنیم.

ادامه خواندن
انواع پانسمان زخم پای دیابتی

آشنایی با زخم پای دیابتی

مجله سلامت

زخم پای دیابتی از جمله عوارض بیماری قند محسوب می شود و در برخی موارد بسیار شدید هستند که منجر به قطع عضو می شوند. با پیشرفت علم پزشکی، رشد چشمگیری در درمان زخم پای دیابتی حاصل شده است. زخم ها گونه های متفاوتی داشته و انواع پانسمان زخم پای دیابتی وجود دارند که در این مطلب تا حدودی آن ها را بیان می کنیم.

ادامه خواندن