طب سنتی در زخم بستر

طب سنتی در زخم بستر

زخم بستر

راه های طب سنتی در زخم بستر:

یکی از شایع ترین و اصلی ترین مشکلات و بیماری مراقبت های ویژه و حساسیت پوستی، زخم بستر یا زخم فشاری می باشد. بنابراین لازم است این بیماری و مشکل هرچه سریع تر برطرف شود. هزینه تعویض پانسمان زخم بستر بسیار بالا است. لذا افراد سعی کرده اند امروزه با استفاده از طب سنتی، درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی و گیاهی این بیماری و مشکل را برطرف کنند. در واقع پیشگیری از زخم بستر با طب سنتی و نیز درمان آن این روز ها یک روش مرسوم به شمار می آید.
 عسل یکی از برترین دارو های طب سنتی در زخم بستر جهت کاهش آن می باشد. چرا که زخم بستر با طب سنتی و گیاهی به راحتی کاهش پیدا می کند و تاثیر آن فوق العاده می باشد.
 به همین منظور می‌ توان گفت حنا و عسل از جمله موادی هستند که در طب سنتی در زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این دو مواد، روغن زیتون نیز یکی دیگر از مهم‌ ترین مواد در طب سنتی در زخم بستر به شمار می رود. چرا که روغن زیتون می تواند سبب ایجاد سلول های جایگزین برای بافت های از بین رفته شود. بنابراین هنگام زخم بستر سلول و بافت هایی که از بین رفته است با کمک راه های درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی از جمله روغن زیتون، ترمیم می شوند.

تاثیر طب سنتی در درمان زخم بستر

درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی :

همان طور که می دانیم درمان های خانگی و طب سنتی در زخم بستر نقش گسترده ‌ای دارند. چراکه با استفاده از طب سنتی و درمان های خانگی، هزینه اضافی تعویض پانسمان و... کاهش پیدا می کند. همچنین استفاده از مواد گیاهی و سنتی در تسریع زخم نقش موثر تری خواهند داشت. بنابراین امروزه دکترها نیز برای کاهش زخم بستر یا زخم فشاری درمان های خانگی، طب سنتی و گیاهی را توصیه می کنند.

 کمک گرفتن از طب سنتی در زخم بستر به گونه ای است که افراد با تجربه در این زمینه، خواب کافی و تغذیه مناسب را به بیماران پیشنهاد می کنند. چرا که بی تحرکی و کمبود تغذیه می تواند در افزایش زخم فشاری یا زخم بستر نقش گسترده ای داشته باشد. علاوه بر این، آن ها درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی یعنی استفاده از روغن اسطوخودوس یا بابونه، عسل، حنا، روغن زیتون و... را به بیماران پیشنهاد می کنند. پس امروزه درمان خانگی و طب سنتی در زخم بستر و کاهش آن نقش بسیاری دارد و افراد هیچ گونه نگرانی ندارند.

طب سنتی در درمان زخم فشار

درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی و راه های جلوگیری:

بی تحرکی، کمبود تغذیه و عدم خونرسانی به پوست بیمار می‌ تواند سبب ایجاد بیماری های مختلف و زخم بستر شود. بنابراین پیشگیری و کاهش آسیب های مربوط به زخم بستر از اهمیت بسیاری برخوردار است. اولین قدم جهت جلوگیری از ایجاد زخم بستر، درمان های خانگی و طب سنتی می باشد.
طب سنتی در زخم بستر نقش بسیاری دارد. چرا که بیماران با کمک داروهای سنتی و گیاهی می توانند از تشدید شدن زخم بستر جلوگیری کنند. افراد می بایستی با تشخیص زخم بستر درمان های خانگی را شروع کنند تا از ایجاد بیماری های ناشی از این زخم پیشگیری شود. معمولاً از درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی می توانیم به استفاده از موادی همچون روغن زیتون، حنا، بابونه، ژل آلوئه ورا و... اشاره کنیم. چرا که هریک از این مواد دارای خاصیت هایی برای کاهش زخم بستر هستند.
 طب سنتی در زخم بستر نیز استفاده از این مواد را به بیماران پیشنهاد می کند. اما یکی دیگر از اقدامات لازم و نکات مهم برای بیماران جلوگیری از ایجاد زخم بستر می باشد. لذا آن ها می بایستی راه های جلوگیری از این مشکل را پیش بگیرند. این راه ها عبارت اند از: مصرف ویتامین ها و مواد فیبر دار، مصرف ۸ لیوان آب روزانه، رژیم غذایی مناسب، پوشاندن زخم، نکشیدن سیگار، تحرک و فعالیت داشتن و...

درمان خانگی زخم بستر با طب سنتی 

درمان خانگی و گیاهی و طب سنتی برای زخم بستر:

 تشخیص زودهنگام زخم بستر یکی از مهم ترین نکات برای کاهش آن می باشد. چرا که افراد می توانند با درمان های خانگی و گیاهی و طب سنتی زخم بستر را کاهش دهند. همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، درمان های خانگی شامل مراقبت های ویژه از جمله: پوشاندن زخم، تمیز نگه داشتن آن، استفاده از عسل، استفاده از حنا و روغن زیتون، استفاده از تشک هایی که زخم را کاهش می دهد، می باشند. علاوه بر این، درمان های گیاهی جهت بهبود زخم بستر بر پایه مواد طبیعی و گیاهی می باشند. لذا بیماران می‌ توانند با استفاده از مواد گیاهی از جمله آلوئه ورا، زردچوبه، نارگیل و... به بهبود زخم بستر کمک کنند.

پیشنهاد و راه های طب سنتی در زخم بستر نیز استفاده از گزنه، گل همیشه بهار، چای سبز و دیگر داروهای طب سنتی می باشد. همچنین داروهایی هم وجود دارند که دکتر های طب سنتی و افراد با تجربه در این حرفه، آن ها را به بیماران پیشنهاد می کنند.

تاثیر طب سنتی در زخم بستر) زخم فشار) و التیام زخم بستر به کمک طب سنتی:

با توجه به مطالب بالا، یکی از نکات بسیار مهم در جلوگیری از زخم بستر و التیام آن، درمان های خانگی و کمک گرفتن از طب سنتی می باشد. امروزه طب سنتی راه و روش های مختلفی را برای کاهش زخم بستر به افراد پیشنهاد می کند. بنابراین بسیاری از بیماران امروزه التیام زخم بستر را به کمک طب سنتی انجام می دهند.
 

معمولاً طب سنتی در کنار داروهایی که دارد، به افراد استفاده از مواد طبیعی و گیاهی را پیشنهاد می کند. بنابراین می ‌توان گفت تاثیر طب سنتی در زخم بستر یا زخم فشار بسیار فوق العاده است و التیام زخم بستر به کمک طب سنتی انجام می شود.

درمان زخم بستر در طب سنتی زخم بستر و روش های درمانی بر مبنای طب سنتی:

طب سنتی یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش زخم بستر می شود، ورم و بی تحرکی می داند. بنابراین یکی از روش های درمانی بر مبنای طب سنتی برای کاهش زخم بستر، تحرک و فعالیت است. چرا که تحرک سبب کاهش ورم می شود و از افزایش زخم جلوگیری می کند. علاوه بر این، امروزه پیشگیری و درمان زخم بستر در طب سنتی بسیار آسان و راحت شده است. فقط کافی است افراد این مشکل را هرچه سریع تر تشخیص دهند و با کمک گرفتن از دکتر های متخصص، به طب سنتی مراجعه کنند.

زخم بستر و طب سنتی

 

همچنین پانسمان دیگری به نام پانسمان هیدروکلوئید وجود دارد که بخشی چسبنده دارد و حاوی عناصر ایجاد کننده ژل است و به لایه خارجی ضدآب و منعطف وصل شده است.  خرید پانسمان هیدروکلوئید در رابطه با ساختار این نوع پانسمان ها به شما عزیزان کمک شایانی کند. 


0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.